reklama

Telegram

Bol to bláznivý nápad, ktorý sa mi vypomstil tým, že mi nastavil zrkadlo a ja som videl hlupáka, ktorý zaspal dobu. Pôvodne som nemal v pláne poslať žiadny telegram.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Bolo to spontánne, práve som sa nachádzal neďaleko pošty. Uvedomil som si, že už veľmi dávno som nikomu neposlal telegram. Našťastie stále poznám dosť ľudí, ktorí by sa stali adresátmi. Ale len v prípade, keby taká služba ešte existovala.

Je mi jasné, že pokrok sa zastaviť nedá a ten istý pokrok poslal telegram do zabudnutia. Nikdy by som sa nesnažil pokrok zastaviť, na to som príliš lenivý človek. Pohodlnejšie je poslať informácie cez sociálnu sieť, elektronickou poštou či smskou. Človek pritom vydá minimum námahy s rovnakým efektom ako pri telegrame. Druhá strana dostane informácie, ktoré očakáva alebo aj také, ktoré ju zaskočia a vec je vybavená.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Potom mi napadlo, že nie som na tom až tak zle. Službu síce zrušili, nie však moju pamäť. Vidím, ako sa štverám na prvé poschodie našej pošty, roztvorím lietacie dvere s vyšúchaným madlami. Oproti dverám je okienko, na opačnej strane zasa telefónne kabínky. Medzi okienkom a kabínkami drevená podlaha, natretá olejom alebo niečím iným, čo vydávalo silnú vôňu, na ktorú už môj nos nikde inde nenarazil.

Pani za okienkom bola odmeraná. Neviem či z nudy alebo od dôležitosti. Blanketa preplávala z jednej strany okienka na druhú. Odniesol som si ju k pultíku a postojačky zosmolil krátky text. Spočítal som slová a drobné mince.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Na telegrame bola však jedná vec veľmi ošemetná. Telegram zbavoval intímnosti. Nikdy som sa potom na ženu za okienkom nepozeral, iba so sklonenou hlavou vysypal mince a odišiel.

Telegramy sa posielali iba vo výnimočných prípadoch, takže keď sa zjavila poštárka a začala kričať: Máte telegram, tak to v očakávaní stuhlo širšie okolie.

Za telegramom vždy niečo trčalo; veľká radosť, veľký žiaľ, veľké sklamanie. Nikdy nie malá radosť, malý žiaľ, malé sklamanie, alebo nedajbože ľahostajnosť. V tom bolo isté čaro telegramu.

Viem, svet ide dopredu. Ľudia posielajú elektronickú poštu alebo smsky, či nástenkujú na sociálnych sieťach. Neúrekom a krížom, krážom. Možno v tom chýba veľká radosť, veľký žiaľ, veľké sklamanie. No na druhej strane, nevymenili by ste tieto pocity za rýchlosť a pohodlie?

Milan Čarňanský

Milan Čarňanský

Bloger 
  • Počet článkov:  380
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Venujem sa písaniu prózy a na živobytie si zarábam ako úradník. Zoznam autorových rubrík:  FejtónySúkromný dejepisspoločnosťSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu