reklama

S časom vo vrecku

Starú známu pravdu, že človek je spoločenský tvor si naplno uvedomíme, keď sme odtrhnutí od okolitého sveta a vrhnutí do izolácie.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Ja som nebol vrhnutý. Izoloval som sa sám. Dobrovoľne. I keď v mojom prípade dobrovoľnosť znamenala zmes musel som, chcel som, šiel som. Izolačka ma čakala na kopci za mestom na oddelení chirurgie.

Nemocnice majú zvláštnu moc. Ako náhle vstúpite za dvere lôžkovej časti, to prostredie z vás strháva oblečenie, vypína zvuky, vylieva z hlavy dojmy. Možno má na tom zásluhu aj strach, či sa všetko podarí.

Neviem ako iní, no ja som si naplno začal uvedomovať čas. Tiež bol nahý a rozlieval sa do všetkých strán, monotónne, nič ho nedokázalo zastaviť. Neustále šiel dopredu, aj keď čas nemá nohy. Tam mi došlo, že aj keď sa posúva, čas nemá cieľ. Ten majú ľudia. A z toho cieľa máme strach. Hlavne v nemocnici.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Mohol som si dovoliť nad tým rozmýšľať. Izolovaný som sa nemusel trápiť nad rastom cien, nad nehodovosťou na cestách, nad vojnovými konfliktami, nad zvrátenosťou politiky, nad hádkami so susedou, nad oslabenou kožou pracovných a ľudských vzťahov.

Ležal som prikrytý časom, do ktorého sa zabodávali stony pacientov, nekonečné podvečerné hovory, občas smiech, zvuk zapnutého televízora, pričom v tomto prostredí stupídne seriály zneli ešte stupídnejšie. Podľahol som nemocničnému režimu; skoré vstávanie, meranie teploty, malá vizita, veľká vizita, podávanie liekov, čakanie na chlad chirurgických nástrojov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Izolácia zmenila veľa. Iba času sa nedotkla. Keď prišiel čas, svetlá na mňa svietili, okolo pobehávali sestričky, lekári, nástroje cerili zuby, tváre sa ukrývali za masky, čas diskrétne opustil operačnú sálu, aby sa ku mne neskôr vrátil a opäť si sadol na moju posteľ. Bol som rád, že sa na mňa nevykašľal. Lekári sa usmievali, sestričky neprestávali byť milé.

V tom momente sa izolácia prejavila naplno. A možno práve vtedy som si uvedomil, koľko nezmyselnosti a hlúposti nás okráda o čas.

Potom mi vrátili zreparované šaty, ktoré na sebe nosím od narodenia a vyzliekli z izolácie. Dvere sa za mnou ticho zacvakli.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vo vrecku som si odnášal čas. Teraz mu akosi viac rozumiem.

Milan Čarňanský

Milan Čarňanský

Bloger 
  • Počet článkov:  380
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Venujem sa písaniu prózy a na živobytie si zarábam ako úradník. Zoznam autorových rubrík:  FejtónySúkromný dejepisspoločnosťSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu