reklama

Matka na predaj

Nie všetci máme obchodného ducha, napriek tomu sme všetci zapojení do obchodného reťazca minimálne tým, že nakupujeme. Sú ľudia, ktorí nakupujú s vášňou, sú takí, ktorí musia kvôli prežitiu. No každého poteší, keď sa mu z času na čas podarí aj niečo predať.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Na svete sa obchoduje s nespočetným množstvom komodít. Aj začiatok tretieho tisícročia je rovnako barbarský ako storočia pred ním, už len tým, že existuje obchod s ľuďmi.

Pani Viera robila celý život účtovníčku. Čísla a peniaze bol jej svet, no okrem neho mal aj rodinu, svet, ktorý sa jej rozpadával. Manžel spravil bártrový obchod; vymenil staršiu za mladšiu. Dcéra tiež vymieňala. Hodnoty. Zo šteblíkov zhodila rodinu, prácu, štúdium. Na prázdne miesto postavila drogy.

Drogy majú svoje ostré hrany a dievča si nejasne uvedomovalo, že už kráča po črepinách gule, v ktorej hľadala kedysi svoju budúcnosť.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Pri dverách domu pani Viery stál chlap. Starší, s bruchom, plešinou pokrytou kvapkami potu, ale oblečený mal kvalitný oblek.

- Prišiel som využiť vaše služby.

- Pani Viera ho zaviedla dnu. - V akom rozsahu máte záujem využívať?

Muž sa potil ešte viac. Nervózne behal očami. - Viete, ja žijem sám. V podnikaní sa mi darí. Doteraz som tieto služby nevyhľadával. Som opatrný...

- Na mňa sa môžete spoľahnúť. Mám dobré referencie. Naozaj budete so mnou spokojný. Doklady máte?

Vytreštil na ňu oči. - To musí byť? Nevedel som. Mám iba občiansky. Stačí?

- Dobre, ostatne prinesiete potom. Dohodnime sa na cene.

Muž zbledol. - To je podvod! Už som zaplatil vašej dcére.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Pani Viera tušila pohromu. - Máte záujem o účtovnícke služby?

- Nie, zaplatil som si za sexuálne.

Ujasnili si to, pani Viera mu vrátila peniaze, ktoré od neho získala dcéra na drogy.

Potom už mala priestor, aby si ujasnila aká je vlastne účtovníčka. V bežnom živote ide okrem má dať, dal aj o pridanú hodnotu, ktorá sa nevyčísľuje.

Milan Čarňanský

Milan Čarňanský

Bloger 
  • Počet článkov:  380
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Venujem sa písaniu prózy a na živobytie si zarábam ako úradník. Zoznam autorových rubrík:  FejtónySúkromný dejepisspoločnosťSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu