reklama

Strašný sen

Nie som odborník na sny, netuším, odkiaľ sa zoberú, sníva sa mi zriedka, ale čo si pamätám, tak všetky sny mali v sebe prvky hrôzy. Rovnako ako rozprávky pre deti.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Bol som v lese, na jeho okraji, predo mnou lúka a oproti mne bežala žena. Rozpínala ruky a kričala: - Mojim deťom sa stalo niečo strašné.

Hej, stalo, lebo ste ich priviedli na tento svet, chcelo sa mi vykríknuť, ale v snoch sú asi ľudia ohľaduplní. Šklbala ma za rukáv a ukazovala do diaľky. Rozbehol som sa, nevediac kam a ako jej deti spoznám. Šialené, ako mnoho vecí v živote, takže mi nezaplo, že je to len sen. Mohlo mi to dôjsť, keď som toľko bežal. Zvyčajne chodím, alebo sa veziem v aute.

Dorazil som k hradbám, vysokým, zo starého kameňa obrasteného machom. Nohy ma niesli stále ďalej, ukázali sa ľudia, mali dychtivé a dôverčivé tváre. Pridal som sa k nim. Po prvú bránu.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bola roztvorená doširoka. Tu som zastal, nie že by som bol za múdreho, len mi došlo, že je to zvláštna brána. Dnu sa dalo ale von nie.

Tušil som, že deti sa dostali za hradby, na ktorých sa pohybovali muži a ženy v rovnošatách. Páčilo sa mi byť hore a po chvíli som sa tam ocitol. Stačilo podpísať papier so žiadosťou. Odtiaľ sa dalo vidieť, čo sa deje dole.

Ľudia prechádzali z jedného nádvoria na druhé, niekde sa tancovalo, inde nosili kamene na jednu hromadu, niektorí sa objímali, boli tam malé skupinky, veľkých len zopár, niektorí sa krčili pri múroch. Všetci mali bledé tváre obsypané únavou.

Nepáčilo sa mi to. Šíril sa tam strach, pach smútku. Začal som kričať, kým som sa nezobudil.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bol som doma. Vedľa mňa ležala žena, ktorá tu zostala zabudnutá z predošlého večera.

- Vrieskal si a zobudil ma.

- Aj seba. To je dobre, - povedal som šťastný.

Vstala a začala sa obliekať. Náhlivo, nechápal som. - Stalo sa niečo?

Pozrela na mňa pohŕdavo. - Idem domov. Po ceste sa zastavím voliť.

- Neodchádzaj, poviem ti, čo sa mi snívalo.

Odišla. Zostal som sám, len s otázkou, kedy sa to sníva a kedy už nie.

Milan Čarňanský

Milan Čarňanský

Bloger 
  • Počet článkov:  380
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Venujem sa písaniu prózy a na živobytie si zarábam ako úradník. Zoznam autorových rubrík:  FejtónySúkromný dejepisspoločnosťSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu