reklama

Nadávanie na politikov

Myslím si, že nadávať na politikov patrí k nášmu národnému neduhu. Tiež si myslím, že sa to stalo každému z nás aspoň raz. Priznávam, aj ja to robím. A dosť často. Tiež sa priznávam, že len veľmi nerád by som sa vzdal tejto neresti. Problém je v tom, či mám na to právo.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Najčastejšie a s chuťou nadávame v krčmách a v domácom prostredí. Občas sa nám to pritrafí i na pracovisku, zasiahne rovno na ulici pri náhodnom stretnutí so známym. Sú aj takí, čo si nadávaním krátia čas v čakárni u lekára, či na železničnej stanici.Zmapovať všetky príčiny, prečo to robíme v takom masovom meradle, asi sa mi nepodarí. Jedným z impulzov môže byť, že nám politika leží vyššie ako v žalúdku, niekde okolo srdca. Vo vyspelých štátoch je skôr okrajovou záležitosťou.Ďalším popudom môže byť, že politická kultúra u nás je ešte stále v plienkach. Priamym popudom pre naše hromženie na politickú elitu je spôsob, akým sa politici prezentujú. Verejne ich odsudzujeme nadávkami a pritom im tíško závidíme, čo všetko si môžu dovoliť.Zdá sa mi, že nemáme vôľu zmeniť ich správanie, skôr ako by sme si vystačili s reakciou: keď si to môžu dovoliť oni, prečo by som nemohol aj ja?Ako som už spomenul, tiež si rád a s chuťou zanadávam. Často nejde ani tak o politikov ako o odbúranie stresu z bežného dňa. Donedávna som to bral ako samozrejmosť a vôbec ma nezaujímalo, či tým niekomu neubližujem.Zamyslieť sa nad tým ma prinútila bezvýznamná príhoda na prechode cez chodcov. Predo mnou kráčali dvaja páni a nadávali na ministra Ruska, čo si to už dovoľuje, keď v Rakúsku bez mihnutia oka porušoval šialenou jazdou predpisy. Vášnivo nadávajúc prešli cez prechod. Na červenú. Vedome. Nevdojak som si spomenul na príslovie: v cudzom oku smietku vidí a vo vlastnom brvno prehliada.Nechcem sa vzdať tejto zvrátenej záľuby – nadávať na politikov. Ale už chcem nadávať s čistým svedomím. Bez brvna v oku. Tak sa snažím dodržiavať aj najbanálnejšie príkazy a zákazy. A funguje to. Teraz nadávam s väčšou noblesou.

Milan Čarňanský

Milan Čarňanský

Bloger 
  • Počet článkov:  380
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Venujem sa písaniu prózy a na živobytie si zarábam ako úradník. Zoznam autorových rubrík:  FejtónySúkromný dejepisspoločnosťSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu