reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Milan Čarňanský

Milan Čarňanský

Bloger 
  • Počet článkov:  380
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Venujem sa písaniu prózy a na živobytie si zarábam ako úradník. Zoznam autorových rubrík:  FejtónySúkromný dejepisspoločnosťSúkromnéNezaradené

reklama

spoločnosť

Chuť uniformy

Milan Čarňanský

Chuť uniformy

Minule som stretol známu a tá sa ma pýtala, ak oslávim Silvestra. Odvetil som jej, že neoslavujem. Údiv jej rozšíril zreničky. Podobali sa portálu tunela Branisko.

  • 20. dec 2019
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 729x
  • 5
Vyhoďte ich z kola von

Milan Čarňanský

Vyhoďte ich z kola von

Určite ešte máte v čerstvej pamäti predvianočný zhon, keď kroky ľudí smerujú do nákupných centier rozžiarených blikajúcimi svetlami, dychtivými tvárami.

  • 27. dec 2017
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 370x
  • 15
Celosvetové platidlo

Milan Čarňanský

Celosvetové platidlo

Na slovenskú korunu pomaly zabúdame. Plačeme, alebo sa usmievame nad eurom, poškuľujeme po dolároch. A zároveň všetci snívame o celosvetovom platidle, ktoré by nám uľahčilo život. Lenže takéto už dávno existuje.

  • 29. sep 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 744x
  • 4
Matka na predaj

Milan Čarňanský

Matka na predaj

Nie všetci máme obchodného ducha, napriek tomu sme všetci zapojení do obchodného reťazca minimálne tým, že nakupujeme. Sú ľudia, ktorí nakupujú s vášňou, sú takí, ktorí musia kvôli prežitiu. No každého poteší, keď sa mu z času na čas podarí aj niečo predať.

  • 10. feb 2014
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 848x
  • 0
Vojnový stav

Milan Čarňanský

Vojnový stav

Ľudí charakterizujú najmä dva akty. Pohlavný a vojnový. Prvým sa rozmnožujeme a druhým prerieďujeme. Sú to dve nitky, ktoré sa vinú históriou ľudstva.

  • 11. nov 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 582x
  • 2
reklama
Maska

Milan Čarňanský

Maska

Žena sedela na obrubníku, ktorý oddeľoval cestu a chodník. Keď som k nej podišiel bližšie, zazrel som lýtko, ktoré mala obviazané vreckovkou a spod ktorej vytekala krv.

  • 15. júl 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 596x
  • 2
Chlieviky

Milan Čarňanský

Chlieviky

Pri slove databáza si okamžite predstavím veľké množstvo údajov, ktoré poslušne napochodujú do vopred pripravených priehradok. Obsah tohto slová na mňa vždy pôsobil chladne, až odosobnene. Omyl.

  • 1. júl 2013
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 463x
  • 1
Bez kľúčov

Milan Čarňanský

Bez kľúčov

Najčastejšie sa mi to stáva zrána. Buď odchádzam z bytu, alebo chcem otvoriť dvere na kancelárii. Vtedy neviem zo zväzku narýchlo nájsť ten správny. Pritom ich používam každý deň.

  • 3. dec 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 332x
  • 2
Zaparkované hlasy

Milan Čarňanský

Zaparkované hlasy

Akosi sme si zvykli, a prevláda názor, že politici sa o nás zaujímajú iba pred voľbami. Je to zastaraný a spiatočnícky názor.

  • 5. nov 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 328x
  • 1
Vôňa peňazí

Milan Čarňanský

Vôňa peňazí

Žijeme dobu, keď už nie je hanbou verejne sa priznať, že máme radi peniaze. Myslím si, že po nich ľudia túžili vždy, len to skrývali. Obdobie pokrytectva skončilo.

  • 14. máj 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 614x
  • 8
reklama
Diablove volky

Milan Čarňanský

Diablove volky

Iba zo zvedavosti som osedlal Google a dal si vyhľadať spolky a združenia. Apríl je bláznivý mesiac, tak si myslím, že sa v ňom môžu tolerovať aj nápady typicky aprílové.

  • 16. apr 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 430x
  • 0
Ako som v zime kosil

Milan Čarňanský

Ako som v zime kosil

Prišiel som na chatu, že poodhadzujem sneh, a uvedomil som si, že na jeseň som nestihol pokosiť trávu. V zime mám menej povinnosti, tak prečo to nevyužiť?

  • 6. feb 2012
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 722x
  • 4
Titanic

Milan Čarňanský

Titanic

O pár mesiacov bude už sto rokov, čo sa najväčšia loď svojej doby nadýchla a ponorila ku dnu. Titanic sa stal súčasťou nášho povedomia, aj keď o to vôbec nestál. Kto by stál o nesmrteľnosť skorou smrťou?

  • 28. nov 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 303x
  • 7
Zmeny

Milan Čarňanský

Zmeny

A prišla nám studená jeseň. Zo dňa na deň. Taká náhla zmena. Zmeny majú jednu neodškriepiteľnú vlastnosť: zvyčajne sú náhle a deštrukčné. Teraz vôbec nemám na mysli politiku, aj keď sa to tam hemží zmenami a deštrukciou.

  • 17. okt 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 705x
  • 4
Stala sa zo mňa sviňa

Milan Čarňanský

Stala sa zo mňa sviňa

Nie je to tak dávno, čo som sa začal správať ako sviňa. Netvrdím, že ma k tomu niekto nútil, alebo že som sa stal sviňou iba z rozmaru. Veci, ktoré sa dajú vysvetliť jednoducho, bývajú zvyčajne klamlivé.

  • 5. sep 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 705x
  • 11
reklama
O odumieraní obraznosti

Milan Čarňanský

O odumieraní obraznosti

Obraznosť vymiera. Je to fakt, ktorý však nemám podložený žiadnou štatistikou a pochybujem, že niekto niekedy o tom robil výskum.

  • 13. jún 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 784x
  • 12
Vhodná doba na samovraždu

Milan Čarňanský

Vhodná doba na samovraždu

Viem, zaváňa to hrubým cynizmom, lenže je to tak len na prvý pohľad. Vhodná doba býva na mnohé z ľudských činnosti, prečo by nemohla byť aj na samovraždy? Hneď vysvetlím prečo.

  • 2. máj 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 810x
  • 15
Človek postmoderný

Milan Čarňanský

Človek postmoderný

Je to uviaznuté hlboko v minulosti, takže už nikdy nezistíme totožnosť človeka, ktorý ako prvý dostal nápad, že pohne rozumom. Nech je ako chce, no bol to dobrý nápad. Ostatní ľudia sa po ňom ihneď začali opičiť.

  • 14. mar 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 016x
  • 5
Správy z guľometu

Milan Čarňanský

Správy z guľometu

Svet je zovretý informáciami. Z jednoduchého dôvodu. Informácie nepoznajú vzdialenosť a na ňu naviazaný časový posun. Tá je už minulosťou. Presná a včasná informácia má nielen hodnotu zlata, občas dokonca cenu života.

  • 17. jan 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 954x
  • 9
Falošné cigarety

Milan Čarňanský

Falošné cigarety

Minulý týždeň som v jednom týždenníku narazil na článok, ktorý sa zaoberal situáciou s rozmáhajúcimi sa falošnými cigaretami.

  • 18. okt 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 681x
  • 15
reklama
SkryťZatvoriť reklamu