reklama

Benzín (fejtón)

Všetci nadávajú na zdraženie benzínu a ja si ho neviem vynachváliť. Kvôli nemu som zmenil zamestnanie. Robím na čerpacej stanici. Fantastický flek! Celý deň čítam noviny, pozerám televíziu a iba na konci smeny poometám pavučiny z čerpacích boxov. Šťastie si sadlo na moje plecia.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (11)

Najhoršie na živote však je, že vždy sa nájde nejaký sviniar, ktorý vám šťastie odplaší. V mojom prípade je to Fero, ktorého som vždy považoval za dobrého kamaráta.- Čo tu robíš, Ferino?- Potrebujem natankovať.- Nebuď cvok, taký drahý benzín? Rozumiem, ty nesleduješ, čo sa deje. Tak vedz, že...- Nepoučuj, viem. A práve preto mi natankuj plnú nádrž.- Ferino, prečo to robíš?- Keď mi je ľúto toho financkúzelníka. V telke ho ukazovali. Nepozeral si?- Nemám rád drámy.- Mal si ho vidieť nešťastníka. Skoro sa rozplakal. Vraj štát nemá peniaze, nemôže znížiť daň.- Čo ťa do štátu. Staraj sa o seba.- Hohó, pomaly! A ministri azda nie sú ľudia? Aj oni potrebujú odmeny, ísť na dovolenku, užiť si život.- Azda si ho ty užívaš.- Len teraz začnem. S plnou nádržou. Aj na záchod sa odveziem na aute. Ako milionár.- Veď práve. Iba ako. A oni žijú bez ako.- Sklapni, kamoš a natankuj!- Nezničím tvoju rodinu. Tankuj si sám.Nedal sa odradiť a urobil to. Hovoril som si, to nič, jedna lastovička leto nerobí a pavúky sa vrátia. Lenže namiesto nich sa vrátil ten podvraťák a nabral benzín do troch kanistrov.Nestrácal som nádej. Fero ma však sklamal. Prifrčal s hrncami a čerpal do nich. Dokonca sa začal hrabať v kontajneroch a bral si benzín do PET fliaš.- Ty musíš byť milionár.- Kdeže! Peniaze mám z predaja záhradky. I nábytok nám nechýba. A v banke som si zobral úver.- Čo tým sleduješ?- Iba vďačnosť, kamarát. Prinútiť ministrov, aby boli vďační.Včera som sa dozvedel o tragédii vo Ferovej rodine. Žena a deti umierali od hladu. V zúfalstve vylôchali benzín z hrncov. Ale Fero ich do nemocnice neodviezol, aj keď mal plnú nádrž. Ľútostiví susedia ich na starej káre odviezli. A medzitým Fero fujazdil na ministerstvo financií. Išiel si po vďačnosť. Dostal ju. V podobe ďakovného listu. Ej, žije sa našim ministrom, keď majú obetavý národ, ktorý sa skladá z ľudí ako je Fero.

Milan Čarňanský

Milan Čarňanský

Bloger 
  • Počet článkov:  380
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Venujem sa písaniu prózy a na živobytie si zarábam ako úradník. Zoznam autorových rubrík:  FejtónySúkromný dejepisspoločnosťSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu