reklama

Vnútorná radosť

Mám za sebou vydarený víkend. Zdalo sa mi, že som ho prežil plnohodnotne. Chvíľu som o tom bol aj presvedčený. Nechápem, prečo zdanie dokáže skoro vždy podkopnúť nohy.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)

V sobotu ma odhodlanie robiť niečo prospešné, vyhnalo zrána na chatu. Dlho som tam nebol. Vidieť to bolo už na prvý pohľad. Tráva by šteklila na brade aj žirafu. Tu bol priestor na moju sebarealizáciu.

Podotýkam, že je tam zlý terén a tak kosíme klasicky. Nahuckal som kosu. Vrhla sa na trávu a od šťastia až zvonila. Hrdé hlavy padali. Bol som mokrý. Od potu a dažďa. Nevadilo. Nadrel som sa ako kôň. Nevadilo. Poobzeral som sa. Okolo mňa ležala krásna, vykosená lúka. Zaliala ma vnútorná radosť. Taký dobrý pocit.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tá túžba, čo ma držala od rána neodchádzala. Tak som vyrazil k rybníku. Počasie malo hnačku, z opatrnosti som si vybral lov na prívlač. To sa ide naľahko, rýchlo sa môžem schovať pred dažďom.

Šťastena mi musela spadnúť do nohavíc, držala sa ma pevne. Za dve hodiny som zasekol tri šťuky. Najmenšia mala päťdesiat centimetrov. Je to neopakovateľné a nádherné, keď sa plynulý a ladný pohyb silónu zasekne, udica zatancuje a vy viete, že sa blyskáč schoval v nejakej papuli. Šťuka je prefíkaná a veľká bojovnica. Robí vývrtky, trhá sa, vzpiera, nechá vláčiť s telom priečne proti ťahu, robí aj nemožné, aby sa odtrhla. A do poslednej chvíle. Neušla mi ani jedna. Rástol som od vnútornej radosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Tá radosť si so mnou ľahla aj do postele. Hladkala ma po hlave, kým som nezaspal. Uprostred noci som sa strhol a posadil. Došlo mi, že za jeden deň som zlikvidoval porast a tri šťuky. A ešte som bol na to aj hrdý.

Chvíľu som sa ospravedlňoval tým, že šťuky skončili naspäť v rybníku a tráva po čase opäť vyrastie. No pre istotu som vykázal vnútornú radosť do kúta, kde tichučko fňukala.

Tuším, že si budem musieť nájsť inú.

Milan Čarňanský

Milan Čarňanský

Bloger 
  • Počet článkov:  380
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Venujem sa písaniu prózy a na živobytie si zarábam ako úradník. Zoznam autorových rubrík:  FejtónySúkromný dejepisspoločnosťSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu