reklama

Diablove volky

Iba zo zvedavosti som osedlal Google a dal si vyhľadať spolky a združenia. Apríl je bláznivý mesiac, tak si myslím, že sa v ňom môžu tolerovať aj nápady typicky aprílové.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Naozaj som nečakal takú presilu informácií. Podotýkam, že som nepátral po medzinárodnom svete, ale iba po tom našom, slovenskom. Skúsim tak od pása zopár vymenovať: Sloboda zvierat, Slovenská ornitologická spoločnosť, Pro Harmónia, Spoločnosť pre ochranu netopierov na Slovensku, Prvá Slovenská hľuzovkárska asociácia, Karpatské ochranárske združenie altruistov.

Je ich veľmi veľa. Trochu ma zarazilo, že nie som registrovaný ani v jednom, ani trochu ma nezarazilo, že neexistuje jediné, ktorého záujmom by som bol ja.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Spolky a združenia mi naďalej mátali v hlave. Každý z nás máme dosť svojich starostí; ako si zarobiť dostatok peňazí, ako správne vychovávať deti, ako bojovať s chorobami, krízou v manželstve, s krízou po rozvode, s krízou stredného veku.

Napriek tomu sa nájdu ľudia, ktorí stíhajú ešte aj zakladať spolky či združenia. Podotýkam, že vôbec nie vo svoj prospech. Nešlo mi do hlavy, čo ich k tomu poháňa. Hľadal som príčinu, zjednocujúci znak.

Sloboda zvierat chráni zvieratá a život na Zemi. Slovenská ornitologická ochraňuje vtáctvo a biotopy. Pro Harmónia ochraňuje prírodu. Spoločnosti pre ochranu netopierov leží na srdci ochrana tohto živočíšneho druhu. Prvá hľuzovkárska ochraňuje výskyt hľuzoviek. Karpatské združenie chráni územie Bielych Karpát.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nechápem, prečo tieto malé skupinky ľudí chránia. Viem koho a čo, ale neviem pred kým. Povahou som vrták, tak som sa rýpal ďalej.

Je mi jasné, že zvieratá sa netýrajú samé, ani také mokrade nevysýchajú z rozmaru, netopierom chýba rozum na to, aby sa zlikvidovali ako živočíšny druh, nepredpokladám, že príroda je taká sprostá a rozhodla sa pre pomalú samovraždu.

Pravdepodobne existujú diabli, ktorí to páchajú a tak poháňajú spolkové volky. Len im prísť na meno, alebo aspoň k akému živočíšnemu druhu patria. To keby som vedel.

Milan Čarňanský

Milan Čarňanský

Bloger 
  • Počet článkov:  380
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Venujem sa písaniu prózy a na živobytie si zarábam ako úradník. Zoznam autorových rubrík:  FejtónySúkromný dejepisspoločnosťSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu