reklama

Ako v našom meste alkoholizmus skoro vymrel (fejtón)

Na začiatku to vôbec nevyzeralo ako radikálne riešenie. Na začiatku ubudol iba jeden alkoholik. Na začiatku zomrel môj dobrý kamarát Fero. Ale každý začiatok má aj svoj koniec.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

V deň pohrebu sme, okrem smútku a potreby si vypiť, nič iné nevideli. Niektorí nevideli ani to, vraj na vine je metanol. Nech je ako chce, na pohrebe sa zišlo veľa ľudí, v meste nás nepije málo. No prikmotrili sa aj votrelci; pán v čiernom obleku a žena s papiermi v ruke. Nikdy s nami nepili, tak sme ich vyhnali.

Potom začal smútočný obrat, ktorý dohnal ľudí k slzám. Jedna skupina plakala, lebo chcela piť, druhá zasa od bolesti. V tejto boli muži a ženy, ktorí sa naťahovali, kto prednesie rozlúčkovú reč. Nevedeli sa dohodnúť, tak si hodili zubami, lebo nemali kocky. Okrem dlažobných. Nakoniec reč nepredniesol nik, všetci šušlali.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tak sme len ticho stáli a spomínali. Ticho je veľmi nebezpečné, nie nadarmo sa hovorí, že je ticho pred búrkou. Presvedčili sme sa o tom hromadne a bez rozdielu obľúbenej krčmy.

Ticho rozpáral prd. Taký nevinný, ľudský. Príznak nešťastia, čo padal na naše hlavy, ale v existenciu ktorého sme nechceli veriť. Po chvíli sa ozval znova. Ruky s fľašami zmeraveli, dych nasýtený alkoholom zostal stáť a všetky oči sa zabodli na truhlu. Tie pazvuky vychádzali odtiaľ.

Odrazu sa aj telo pohlo. Noha sa pokrčila, ruky vystreli, za tým sa otvorili Ferove ústa a mŕtvy chlap zazíval. Že sa Fero posadil, okrem mňa už nik nevidel. Chlapi a ženy zocelení alkoholom pri tej hrôze zo seba bezhlavo vyhadzovali zvyšky života. Ich telá padali na zem.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ja som mal šťastie. Predtým ma pritislo, tak som sa na tú apokalypsu pozeral cez neprivreté dvere. Od strachu som sa, prepytujem, potentoval a to mi zachránilo život. Len zbabelci, po našom posranci, prežijú všetko.

Fero nič nechápal. Potom ma zazrel a riekol. – Poďme do krčmy. Všetci dobrí a verní zomreli. Vypijeme si na ich pamiatku.

Na našich pleciach zostala ťarcha vybudovať novú komunitu. Štart sme mali nie najhorší: Ľudí bolo málo, pálenky veľa. 

Milan Čarňanský

Milan Čarňanský

Bloger 
  • Počet článkov:  380
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Venujem sa písaniu prózy a na živobytie si zarábam ako úradník. Zoznam autorových rubrík:  FejtónySúkromný dejepisspoločnosťSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu