reklama

Muž v klobúku

Stretávame sa už dlhé roky. Mal by som povedať, že sme dobrí známi. No nemôžem. Vlastne ho ani nepoznám. Vždy si zachovával odstup a ani ja som sa do zblíženia nehrnul.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (16)

Dokonca som v rozpakoch, keď si kladiem otázku, kedy sme sa prvýkrát stretli. A mal by som to vedieť, keďže som nikdy okolo neho neprešiel ľahostajne. Hm, vyzerá stále rovnako; kamenná tvár, tmavé oči, klobúk nasadený hlboko do čela, zabalený do čierneho obleku.

Naše stretnutia boli z mojej strany plné emócii. Zakaždým mi zovrelo hrdlo, dych sa skrátil a vzduch sa rozdrobil na malé bubliny, ktoré som zúfalo chytal a pregĺgal. Neustále som sa potil, triasla sa mi brada, pery, kolená stratili pevnosť. Aj keď som vydal hlas, bolo to skôr chrčanie, občas koktanie, nikdy súvislá reč.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Najzaujímavejšie na tom je, že k týmto prejavom nikdy nebol očividný dôvod. Chlap ani raz na mňa nezaútočil, nevyhrážal sa mi, k ničomu nenútil. Mlčal a pozeral. Že nebol z kameňa viem, lebo sa znenazdajky zjavoval a aj rýchlo zmizol.

Snažím si spomenúť na naše prvé stretnutie. Viem nabetón, že prichádzal už v detstve, no naše stretnutia sú prekryté časom, rozmazané. Čo si dobre pamätám, že chodil za mnou do školy, keď som mal odpovedať a nenaučil som sa. Bol pri všetkých vylomeninách a nielen v mladosti. Neodpustil si, aby nebol pri každom zlomovom okamihu môjho života, to viem presne. Často si prisadol ku mne do auta, tiež bol za mnou v nemocnici. Pred operáciou presedel na kraji postele celú noc. Keď som sa zotavoval, už sa neukázal.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Práve vtedy som mal jedinečnú príležitosť spýtať sa ho: kto je, prečo za mnou dolieza, že mi to ide na nervy, lebo sa furt rozsypem a už to nie som ja. Škoda, že som šancu prepásol, keď sme si boli najbližšie.

Verím, že raz sa prekonám, zastavím ho a položím mu tie otázky a on sa potom už nikdy neukáže.

Do tej doby budem starostlivo pozorovať každého muža v klobúku.

Milan Čarňanský

Milan Čarňanský

Bloger 
  • Počet článkov:  380
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Venujem sa písaniu prózy a na živobytie si zarábam ako úradník. Zoznam autorových rubrík:  FejtónySúkromný dejepisspoločnosťSúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu