reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Milan Čarňanský

Milan Čarňanský

Bloger 
  • Počet článkov:  380
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Venujem sa písaniu prózy a na živobytie si zarábam ako úradník. Zoznam autorových rubrík:  FejtónySúkromný dejepisspoločnosťSúkromnéNezaradené

reklama

Súkromný dejepis

Strach z peňazí

Milan Čarňanský

Strach z peňazí

Ten strach mám. Neviem, či to niekto zažil, teraz nemám na mysli strach, keď má človek málo peňazí a bojí sa, že príde aj o ne. U mňa je to opačná fóbia.

  • 3. okt 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 10
Kolená ekonomiky

Milan Čarňanský

Kolená ekonomiky

Spoločnosťou neustále rezonuje téma eurovalu. Nie som ekonóm, nemám fundovaný názor. Som len súčiastka súkolia národného hospodárstva, európskeho hospodárskeho priestoru, svetovej ekonomiky. Súčiastka, ktorá sa kedysi pokúšala zaútočiť na ekonomiku štátu.

  • 19. sep 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 4
Tajomstvá hrobov

Milan Čarňanský

Tajomstvá hrobov

Každá správa, ktorá je o smrti, sa stáva nepríjemnou. O to bolestnejšia je, keď ide o blízkeho človeka. Celý život žijeme s vedomím, ukrytým kdesi vzadu v hlave, že raz to príde, no keď neďaleko od nás vypustí smrť ľadový dych, zostaneme znovu zaskočení.

  • 22. aug 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 462x
  • 3
Čudná dovolenka

Milan Čarňanský

Čudná dovolenka

Tohoročná dovolenka mala čudný priebeh. Mohlo sa pod to podpísať viacero vecí, jedno však viem určite, môžete si dovolenku naplánovať do najmenších detailov, ktoré do seba dokonalé zapadajú, jediné čo nenaplánujete je počasie. To vystrčí prst a vašu dokonalú stavbu zhodí ako nič.

  • 8. aug 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 454x
  • 6
Telegram

Milan Čarňanský

Telegram

Bol to bláznivý nápad, ktorý sa mi vypomstil tým, že mi nastavil zrkadlo a ja som videl hlupáka, ktorý zaspal dobu. Pôvodne som nemal v pláne poslať žiadny telegram.

  • 11. júl 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 7
reklama
Vnútorná radosť

Milan Čarňanský

Vnútorná radosť

Mám za sebou vydarený víkend. Zdalo sa mi, že som ho prežil plnohodnotne. Chvíľu som o tom bol aj presvedčený. Nechápem, prečo zdanie dokáže skoro vždy podkopnúť nohy.

  • 27. jún 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 828x
  • 4
Vyvolávanie duchov

Milan Čarňanský

Vyvolávanie duchov

Je až zarážajúce ako rýchlo plynie čas. Okolo každého človeka sú od narodenia ľudia, na ktorých si zvykol a než si to stihne uvedomiť, tak sa tí ľudia povytrácajú. Zmenia sa na kus popraskanej fotografie, či na spomienkové puzzle.

  • 11. apr 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 6
Stará žena na strome

Milan Čarňanský

Stará žena na strome

Žijeme hektickú dobu. Je pre ňu príznačné, že na nič nie je čas. A z nedostatku času sa pokojne môže stať, že stará žena vylezie na strom. Na prvý pohľad nezmyselné spojenie.

  • 28. mar 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 6
Umarty

Milan Čarňanský

Umarty

Je to také zvláštne slovo. Najprv človek nechápe, čo znamená, keď pochopí, nestihne si to ani poriadne uvedomiť a už sa ukazujú jeho nové významy. Kým som neprišiel do Litmanovej, nevedel som o ňom zhola nič. Priznávam, že som toho nevedel aj oveľa viac.

  • 28. feb 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 1
Herecké etudy

Milan Čarňanský

Herecké etudy

Herci sa stávajú súčasťou nášho sveta väčšinou sprostredkovane cez média alebo divadlo. Je však dosť ľudí, ktorí majú medzi hercami priateľov a tak ich poznajú aj z tej druhej stránky. Ako študent som sa aj ja stretával s Jožkom, členom pobočnej scény Divadla Jonáša Záborského v Spišskej Novej Vsi.

  • 14. feb 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 2 480x
  • 11
reklama
Pätníky na ceste z minulosti

Milan Čarňanský

Pätníky na ceste z minulosti

Väčšinou sú pätníkmi prvé lásky, ulica, na ktorej človek vyrastal. Sú to kamaráti, školská lavica, dokonca to môže byť impresia obyčajného dňa, dátum z pamäte zmizol, zostali iba vône, ktoré poletovali vzduchom, teplo, ktoré slnko vyžarovalo a niečo nedefinovateľné pod jazykom. Jedným z mojich pätníkov je Jano Maxim, krčmár mojej mladosti.

  • 31. jan 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 745x
  • 11
Zoznamka na ulici

Milan Čarňanský

Zoznamka na ulici

Na ulici sa človeku pritrafí všeličo. Ja som sa napríklad zoznámil s jednou ženou, aj keď také niečo nezvyknem robiť. Aspoň nie často. V tomto prípade som nedokázal odolať.

  • 10. jan 2011
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 12
Vianočná uniforma

Milan Čarňanský

Vianočná uniforma

Chcem písať o prežitých Vianociach. Je na to akurátny čas. Neviem si predstaviť, aby som v decembri písal o letnej dovolenke. To veru nenapíšem. Aj z dôvodu, že som na žiadnej nebol.

  • 27. dec 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 17
O podružnostiach života

Milan Čarňanský

O podružnostiach života

Možno sa týmto odhalím ako úchylák, ale aj tak to na seba bonznem. Často rozmýšľam o živote a najradšej na pohreboch. Nehovorím, že preto chodím na pohreby s nadšením, no už keď som tam, neudržím sa.

  • 13. dec 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 8
Večné pero

Milan Čarňanský

Večné pero

Súrne som zháňal pero. Nemohol som žiadne nájsť. A pritom doma máme pier plno, no ani jedno nefungovalo. Nevdojak som si spomenul na školské časy, keď mi konečne dovolili vymeniť atramentové pero za večné.

  • 29. nov 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 33
reklama
Nostalgia

Milan Čarňanský

Nostalgia

Pred týždňom sa vo mne prebudili nostalgické žľazy. Prišla nečakane, ako len nostalgia dokáže prísť. Spúšťacím mechanizmom bol dátum v kalendári.

  • 15. nov 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 13
Mám rád

Milan Čarňanský

Mám rád

Mám rád 1. november. Nielen preto, že v tento deň je pracovné voľno. Mám ho rád aj preto, že nezačína sekundu po polnoci. Je iný, lebo sa rodí niekoľko dní dopredu.

  • 1. nov 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 16
Mystifikácia

Milan Čarňanský

Mystifikácia

Takto pred mesiacom som na blog napísal článok Zápcha. Posledný. Nie, že by sa mi nechcelo písať, ibaže som sa k písaniu nemohol dostať. Kvôli zápche.

  • 29. jún 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 5
Vo výslužbe

Milan Čarňanský

Vo výslužbe

Naše stretnutie bolo vyslovene náhodné. Nezdržiaval sa ostychom, cudzou tvárou. Rozhodil predo mnou sieť, v ktorej sa zmietal jeho život. A ukázal mi ho tak prirodzene, že som sa do jeho rozprávania bez odporu prepadával.

  • 3. máj 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 319x
  • 4
Odvrhnutí

Milan Čarňanský

Odvrhnutí

Patrím k tým nemnohým ľuďom, ktorí okúsili pocit odvrhnutia. Vlastnými rodičmi. Je to bolestivá skúsenosť aj preto, lebo ľudia fungujú na princípe, že keď zlyháva každá spoločenská pomoc, ochranné krídla rodiny sú roztiahnuté stále.

  • 7. sep 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 7
reklama
SkryťZatvoriť reklamu