reklama
Miesto pre vašu tvorbu. Staňte sa súčasťou komunity
Milan Čarňanský

Milan Čarňanský

Bloger 
  • Počet článkov:  380
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Venujem sa písaniu prózy a na živobytie si zarábam ako úradník. Zoznam autorových rubrík:  FejtónySúkromný dejepisspoločnosťSúkromnéNezaradené

reklama

spoločnosť

Obaly

Milan Čarňanský

Obaly

Minule sa na mňa ako kavka vrhla pesnička Ivana Mládka Zobali vrabce, zobali. Nie preto, že by som mal túžbu bliakať do sveta o nenažratých vtákoch, skôr preto, že sa mi pod nohy priplietol igelitový obal.

  • 17. máj 2010
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 11
Hrebenda na pošte

Milan Čarňanský

Hrebenda na pošte

So Slovenskou poštou sa zrážam už od polovice januára. Posledný týždeň sa jej vyhýbam z vyčerpania.

  • 22. mar 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 9
Komplexy majú ďasná

Milan Čarňanský

Komplexy majú ďasná

Pravdepodobne sú rôzne dôvody vzniku komplexov. Môžu byť vrodené, ale väčšinou sa na nás nalepia, keď sme už na svete. Nech je to tak či tak, môžeme si všimnúť, že v poslednej dobe enormne narastá počet ľudí, ktorí trpia menejcennosťou.

  • 9. mar 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 36
Milovník

Milan Čarňanský

Milovník

Cez víkend som bol znásilnený zájsť na nákup do hypermarketu. Za námahu som dostal bonus – stretnutie s milovníkom.

  • 26. jan 2009
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 13
Šarha

Milan Čarňanský

Šarha

Každé poriadne mesto má svojho šarhu. Aj Spišská Nová Ves je poriadne mesto. Otázne je, aký je šarha.

  • 22. sep 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 1 670x
  • 14
reklama
Žijeme v ilúzii

Milan Čarňanský

Žijeme v ilúzii

Dnes prestalo pršať. Vybehol som k Hornádu. Možno to vyznie cynicky, ale nezabudol som na udicu.

  • 24. júl 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 9
Pohotovosť

Milan Čarňanský

Pohotovosť

Pri slove pohotovosť človeku zvykne ako prvá napadnúť lekárska. Aj mne. Cez víkend som si však uvedomil, že existujú aj iné: pohotovostné služby pre poruchy vody, kúrenia, plynu, hasičská pohotovosť, letecká, určite aj železnice majú svoju, tak ako je banská záchranná služba. Ja som si v priebehu dvadsiatich štyroch hodín vyskúšal dve.

  • 12. máj 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 18
Odpadky majú zuby

Milan Čarňanský

Odpadky majú zuby

Odpadky nám znepríjemňujú život, napriek tomu že ich tvoríme. Je to taký nenápadný záškodník, niečo ako nádor. V tichosti rastie, až jedného dňa si priznáme, že nás požiera a už nie je pred ním úniku. Z dlhodobého hľadiska nie veselé vyhliadky.

  • 7. apr 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 7
Škrtenie

Milan Čarňanský

Škrtenie

Jedným z hrôzostrašných pocitov, ktoré ma zvyknú prenasledovať, je pocit keď sa do pľúc nedostáva kyslík, tie zúfalé pokusy nabrať do seba aspoň za hrsť vzduchu. A nezáleží pritom, či vás kyslíka zbavujú cudzie ruky, uväznenie vo vydýchanom priestore, či choroba. Ale určite záleží na tom, aby vás nikto neškrtil z nesprávneho rozhodnutia.

  • 18. jan 2008
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 6
Klobúk na drobné

Milan Čarňanský

Klobúk na drobné

Svet je preplnený životnými príležitosťami, katastrofami, baktériami, nádejami, zúfalými výkrikmi a poplatkami. Možno som vymenoval veci, ktoré spolu nesúvisia, no napriek tomu sú. A nemuseli by byť. Napríklad poplatky.

  • 7. dec 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 3
reklama
Vďaka mBanke minoritou

Milan Čarňanský

Vďaka mBanke minoritou

Nikdy mi nevadilo byť iným. Dokážem sa zmieriť s tým, že som krajší ako moji známi. Tiež sa vnútorne vyrovnám s tým, že neviem spievať ako oni. Svoje nedostatky si priznávam na rovinu. Iné je, keď mi ich niekto druhý vyhodí na oči a takto vykáže z lepšej spoločnosti. Ako mBanka.

  • 4. dec 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 20
Krpaté nohy a veľké vrecká

Milan Čarňanský

Krpaté nohy a veľké vrecká

Moja mama je na svoj vek stále energická a húževnatá. Nemal som žiadne výčitky, že zostala v dome zabalená do deky a s tancujúcou protézou v ústach.

  • 23. nov 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 13
Nedobytná pevnosť

Milan Čarňanský

Nedobytná pevnosť

Pod nedobytnou pevnosťou si nepredstavujte hrad, zámok, vojenský objekt, či novostavbu ohradenú vysokým plotom. Do tejto kategórie sa vojde aj verejná inštitúcia akou je nemocnica a s ňou aj jedno zo základných práv – právo na lekárske ošetrenie.

  • 2. nov 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 12
Biele mäso

Milan Čarňanský

Biele mäso

Naozaj niekedy stačí iba malý okamih a niečo, čo bolo vzdialené, sa priblíži na dosah ruky a čo bolo neskutočné, sa odrazu zmení na krutú realitu.

  • 16. jún 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 17
Pud zabijaka

Milan Čarňanský

Pud zabijaka

Či si to priznáme alebo nie, v každom z nás drieme zviera, ktoré zabíja. Otázkou je, či dokážeme v sebe pud zabijaka potlačiť alebo nie.

  • 21. máj 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 9
reklama
Homo konzumný

Milan Čarňanský

Homo konzumný

Už je to raz tak, žijeme teraz, dobu si vyberať nemôžeme. Je nám súdená a my sa jej musíme podriadiť. A naviac, tento súbor rokov sme si honosne označili ako moderný vek. Chválime sa ním s učebnicou histórie pod pazuchou, ako sme vyspeli.

  • 8. jan 2007
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 15
Džungľa

Milan Čarňanský

Džungľa

Možno to znie neuveriteľne, ale v predvianočnom čase som sa ocitol v džungli. Neviem, či to nevyznelo pyšne. Ak mám byť úprimný, džungľa na mňa pôsobila skôr stiesnene.

  • 22. dec 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 15
Ľudia v čase

Milan Čarňanský

Ľudia v čase

Cestoval som vlakom. Vo vlaku zbožňujem jesť a čítať. Cesta ubiehala normálne, až kým si do kupé neprisadli dvaja dôchodcovia. Zo začiatku som si ich veľmi nevšímal, lebo sa mi výborne čítalo.

  • 18. dec 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 12
Hydra sa prebúdza

Milan Čarňanský

Hydra sa prebúdza

Je to skutočne tak. Slovenská hydra sa po troch rokoch umelého spánku preberá k životu. Väčšine ľudí je to ľahostajné. Ale vtáky od radosti tlieskajú nožičkami a ryby, ako je u nich bežným prejavom, zaryto mlčia.

  • 15. mar 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 12
Zmŕtvychvstanie

Milan Čarňanský

Zmŕtvychvstanie

Neplánoval som a predsa zažil. V sobotu dopoludnia. Neviem, čo ma viac zaskočilo. Či samotný akt zmŕtvychvstania alebo moment, že som si niečo také vôbec musel priznať. Nie každému je to dané. Mne sa to stalo asi preto, že som bol na správnom mieste a s určitými predispozíciami.

  • 13. feb 2006
  • Páči sa: 0x
  • Prečítané: 0x
  • 2
reklama
SkryťZatvoriť reklamu